קורס פסיכו-חינוכי לצוותי חינוך
"גיבורות על"

העצמה ולמידה אקטיבית באמצעות סטורי-פילמינג וכלים אימוניים אדלריאניים

קורס היברידי חווייתי המשלב הרצאות של ד״ר אנאבלה שקד ויצירת סצנות בקבוצה סביב תכני ההרצאות עם אנשי מקצוע

על הקורס

חווייה בלתי נשכחת
מקצועיות
התאמה אישית
שילוב תוכן ותהליך
אחריות
גמישות לשטח
מענה הוליסטי
ללמוד מהמקור
למעלה מעשר שנות ניסיון
לאיפה הקורס מתאים?

בתי ספר יסודיים, על יסודיים ומרכזי נוער

למי הקורס מיועד?

מורות, מורי-מורות, עו״סיות, צוות פרא רפואי, יועצות, מטפלות רגשיות ומנהלות​

כמה זמן הקורס פועל?

5 שנים​

מהם אזורי
הפעילות?

בכל הארץ - פנים מול פנים או בזום


בשילוב מפגשים אסינכרוניים במודל או הרצאות קבוצתיות

כל שינוי בחיינו מתחיל ממסגור מחדש של הסיפורים
שמובילים את התנהגותינו ובחירותינו​

מטרות הקורס

1. להקנות למשתתפים מידע וכלים ליצירת למידה משמעותית ועקבית במרחב החדש, תוך התייחסות להיבטים החברתיים, הרגשיים, ההכרתיים והלימודיים של כל תלמיד ותלמידה.

2. להכיר ולהבין את הסיפורים החוזרים של התלמיד הנמנע ושל התלמיד המתנגד. את חלקו של התלמיד בסיפור ואת החלק שלנו. לאחר מכן ללמוד ולהתנסות בכלים שיאפשרו לעצב מחדש את הסיפורים והתפקידים של התלמידים ושלנו.

3. ללמד איך רותמים את התלמידים להתנהגות פרו חברתית בכיתה, לתרומה, להתפתחות אישית ולשיתוף פעולה.

4. לקבל כלים ליצירת אקלים כיתתי בטוח ולזיהוי מצבי מצוקה של תלמידים. ​

5. ללמוד כיצד לייצר מרחב חיובי להתפתחות וצמיחה משותפת של המורה ותלמידיו.

6. להבנות את התפקיד של המשתתפים בקהילה חינוכית הלומדת במרחבים גמישים. ​

7. להקנות למשתתפים מידע וכלים מהתיאוריה האדלריאנית, אשר יאפשרו להם להיות מנהיגים אפקטיביים ודמויות מעוררות השראה ואמון המשלבות בין אמפטיה וקבלה לבין גבולות.

8. ללמד מידע וכלים מעולם האימון על מנת לקדם ילדים בתוך הקבוצה, ואת הקבוצה כמערכת.

9. לצייד את המשתתפים בארגז כלים של התערבויות ותרגילים מעולם האימון והסטוריפילמינג אותם ניתן ליישם בכיתה.

10. לפתח מנהיגות להטמעת השפה החדשה בקהילות הלומדות של המשתתפים.

אין צורך בידע מוקדם למשתתפים!
המשתתפים אינם חייבים להצטלם.

שאלות ותשובות

באמצעות התכנית תצליחו לגעת ולהעצים את תלמידיכן
מתוך כבוד הדדי ושיתוף פעולה

הסילבוס המלא - 60 שעות

בקובץ המצורף תכנית ל-60 שעות ותכנית ל-30 שעות

מה זה סטורי פילמינג?

סטורי-פילמינג היא שיטה אימונית ליצירת מרחב ללמידה והעצמה באמצעות יצירת סצנות בקבוצה וצפייה בהן.

״בני אדם חושבים בסיפורים: לא בעובדות, מספרים או משוואות״ יובל נח הררי

מתוך אינספור התרחשויות שאנו עוברים בחיינו אנו בוחרים מספר אירועים מצומצם, ואוספים אותם כפסיפס של סיפורים בזיכרון שלנו. הסיפורים האלו מייצגים עבורנו מי אנחנו, מי האחר, מהם החיים ומה תפקידנו לעשות בהם (אדלר, 1931).

בסטורי-פילמינג נתחיל בהמצאת הסיפור, נמשיך ביצירת הסרט ונסיים בצפייה בו. 

בתחילה, ניצור סיפורים עם התחלה, אמצע וסוף. בשביל ליצור את אותם הסיפורים נשתמש בחומרי הבניין מהם אנו בנויים, הסיפורים המעצבים את אישיותנו. בהמשך, נהפוך את הסיפורים לסצנות מצולמות בתהליך יצירה מהנה, מצחיק אך עמוק ומשמעותי שבמהלכו נשתף פעולה ונמלא תפקידים של צוות קולנוע. תפקידים כמו משחק, בימוי, צילום, סאונד והפקה. באמצעות התהליך נתבונן על  התנועה החברתית שלנו בחיים, נחקור ביחד את הסיפורים שלנו ונעשה להם ״reconstruction״. הקבוצה תהיה עבורנו מיקרוקוסמוס באמצעותו נוכל לצפות ולהתנסות בדרכים חדשות להשגת מטרותינו.

הסרט והתהליך יצירתו יתנו חיים לאירועים אישיים, קבוצתייים ואירגוניים, אירועים שנוכל לשזור ולקחת אל תוך פסיפס הסיפורים שמעצבים אותנו.

מה זה סטורי פילמינג?

הרצאות אסינכרוניות

סדרת 10 ההרצאות של הקורס ״מבעיה לאתגר״
של המרצה הבכירה ד״ר אנאבלה שקד

סדרת ההרצאות נבנתה במיוחד עבור תכנית זו ותהווה עבורכם  בסיס להבנת שיטת הסטוריפילמינג, בה תתנסו בסדנה. 

בהרצאות תחשפו לכלים אימוניים פסיכו-חינוכיים מתוך מודל תפיסת האדם של אלפרד אדלר, שישתלבו ויוטמעו במפגשים הסדנאיים . ההתנסות החוויתית תאפשר הצצה למרחב למידה  חוויתי, חדשני, מהנה ומעצים. המשלב צפייה, שיח ויצירה.

סדנת סטוריפילמינג

תרגול להרצאות-למידת עמיתים

למידה חוויתית, חדשנית ומהנה של מיומנויות פסיכו חינוכיות ובינאישיות באמצעות שיטת הסטוריפילמינג. תהליך למידה שמשלב יצירה קולנועית בצוות, גיבוש קבוצתי והעצמה אישית. שיטת הסטוריפילמינג שמה דגש מרכזי על למידת עמיתים, יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסא.

בתרגול:

  • נמציא סיפור קבוצתי משותף
  • נתנסה ביצירה קולנועית מתוך הסיפור שיצרנו
  • נתבונן על הסיפור המשותף שיצרנו כסצנה קולנועית
  • נבחן מה הסצנה אומרת עלינו ומה נרצה לעשות עם זה
  • נהנה, נתגבש, נמצא פורקן ונגלה מחדש את שותפינו לדרך

מה אומרים על התכנית?

המלצה

צוות מוביל

ofer

עופר סלע

ריכוז הנחייה ופיתוח
B.A בקולנוע
testimonial-image

דניס ויסלפו

ריכוז תחום הדיגיטל והקולנוע

מרצת הקורס

Anabella Shaked 2

ד"ר אנאבלה שקד

מנחי מנחים

שירלי ליגום

שירלי ליגום

מנחה בכירה וסופרויז'ן
M.A טיפול בהבעה ויצירה
יפה מור

יפה מור

מנחה בכירה וסופרויז'ן
M.A טיפול בפסיכודרמה
אמתי שני

אמתי שני

מנחה בכירה וסופרויז'ן
B.A עו"ס ומטפל בפסיכודרמה

צוות הנחיה

עשהאל רומנלי

ד״ר עשהאל רומנלי

מרצה ומנחה קבוצות בכיר
אבי מרדלר

ד״ר אבי מרדלר

מרצה ומנחה קבוצות בכיר
פסיכולוג קליני
אבי הר-טוב

אבי הר-טוב

מרצה ומנחה קבוצות בכיר
M.A עו"ס קליני
IAFOR-Blank-Avatar-Image

דברת שידורסקי

מנחת קבוצות הורים אדלריאנית
לירז אלרן בר

לירז אלרן בר

מנחת קבוצות הורים אדלריאנית
חן בורדה

חן בורדה

B.A עבודה סוציאלית
מרב שליט

מרב שליט

מטפלת ומנחת קבוצות
M.A הנחיית קבוצות
B.A עבודה סוציאלית
קליה הר טוב

קליה הר-טוב

מטפלת ומנחת קבוצות
B.A עבודה סוציאלית
דר בילי ביתן

ד״ר בילי ביתן

מטפלת ומנחת קבוצות
נג׳לא חט׳יב

נג׳לא חט׳יב

מטפלת ומנחת קבוצות
M.A הנחיית קבוצות
B.A חינוך מיוחד
אימאן מנחה

אימאן נאסר

מטפלת ומנחת קבוצות
M.A טיפול בפסיכודרמה
IAFOR-Blank-Avatar-Image

מירב משיח

מטפלת ומנחת קבוצות
מטפלת מוסמכת בפסיכודרמה
IAFOR-Blank-Avatar-Image

אהוד גמליאל

מטפל ומנחה קבוצות
M.A טיפול בפסיכודרמה
יהודה מילר

יהודה מילר

מטפל מוסמך בפסיכודרמה
IAFOR-Blank-Avatar-Image

עינת דזנט

מטפלת ומנחת קבוצות
M.A טיפול בהבעה ויצירה
IAFOR-Blank-Avatar-Image

אהובה חממי

מטפלת ומנחת קבוצות
M.A טיפול בפסיכודרמה
IAFOR-Blank-Avatar-Image

צבי דולמן

מטפל ומנחה קבוצות
M.A טיפול גוף נפש
ערן יעקובי

ערן יעקובי

מטפל ומנחה קבוצות
B.A עבודה סוציאלית
מטפל בפסיכודרמה
אידה פרומסון

אידה פרומסון

מטפלת ומנחת קבוצות
מטפלת מוסמכת בפסיכודרמה
IAFOR-Blank-Avatar-Image

שיר יוסף

מטפלת ומנחת קבוצות
מטפלת מוסמכת בפסיכודרמה
‎⁨דוחא בראנסי⁩

דוחא בראנסי

מטפלת ומנחת קבוצות
B.A עבודה סוציאלית
אמאני זידאני

אמאני זידאני

מטפלת ומנחת קבוצות
B.A עבודה סוציאלית
פסיכותרפיסטית
IAFOR-Blank-Avatar-Image

ערין ג'ומעה

מטפלת ומנחת קבוצות
B.A עבודה סוציאלית