עידוד – היצירה המשותפת של סרט בדיוני מזמנת למשתתפים לבטא את עולמם הפנימי, להתבונן על עצמם על המסך ולחוות את היצירתיות שלהם. אנו מקבלים, מכבדים ומעודדים את כלל התכנים שמגיעים מהמשתתפים. זאת, על מנת לפתח שיח משמעותי, אמון הדדי, תחושת הכלה, קבלה ושייכות.
חוויית הצלחה ותרומה קהילתית – מתחילת התהליך אנו מדגישים את תרומת המשתתפים לחברי קבוצתם ולקהילה. זאת, מתוך האמונה שכאשר אני תורם, אני משמעותי ובעל ערך. חווית התרומה מעצימה את הנערים, נוטעת בהם כוחות להשפיע על חייהם וחיי קהילתם ומעלה את תחושת השייכות שלהם לקהילתם.
שיח מניעתי – הזדמנות לשיח מניעתי סביב סוגיות כמו אלימות, יחסים, שימוש בחומרים מסוכנים וחרם. הקבוצה מובילה לשינוי פנימי ובהמשך לשינוי בקהילה ע"י העלאת הנושאים מול 200-600 בני נוער נוספים בזמן העברת המסר באמצעות הסרטון שיצרו.
עיבוד הרחקה ורפלקציה – יצירת סצנות קולנועיות מייצרת מרחק אסתטי המאפשר למשתתפים להעיז ולשתף בתכנים רגישים סביב תהליך היצירה.
תהליך קבוצתי – השלבים הראשונים של יצירת קבוצה מביאים לבניית האמון ההדדי, הכלה, קבלה ושייכות. ההשתתפות נותנת ביטוי ומקום לכוחות המשתתפים, מזמנת להם לחוות את היצירתיות שבהם ותורמת לבריאות הנפשית.
פיתוח גמישות מחשבתית – ההשתתפות בתפקידים השונים מגדילה את היכולת להתמודד עם קשיים ומפתחת את אמונת התלמיד שביכולתו להתמודד בדרכים שונות.