הסרט שלי ואנחנו
הכשרה/השתלמות סטוריפילמינג פסיכו-חינוכית (sel)
סטוריפילמינג לצוות
איך להצליח להגיע לעולמם של התלמידים?
איך להצליח לגרום לתלמידים לרצות ללמוד, להתפתח ולגדול?
איך להצליח ולהפוך את התלמידים לשותפים שלכם?
בהכשרת הצוותים של סטוריפילמינג לא רק נלמד את הכלים העדכניים והרלוונטיים ביותר,
אלא גם נתרגל אותם בעזרת הסיפורים שלכם והעלאתם לסצנה מצולמת בה נוכל לצפות שוב ושוב.
המנחים שלנו הם הטובים ביותר בארץ , מקבלים הכשרה צמודה אחת לשבוע
ושומרים על הגחלת כדי שיוכלו להיות איתכם במשימה המאתגרת ביותר
שיש לכל איש מקצוע היום במדינה.
הצוותים שעבדנו איתם מעידים על הערך הגדול של התכנית
וכמה שהם חיכו לכל מפגש.
כל הכוחות שהתכנית נתנה להם
ועל הגיבוש שהיא עשתה להם כצוות, כיחידה שנפגשת כל יום.
בסופו של דבר,
אנחנו רוצים שיהיה לכם טוב.
אם יהיה לכן טוב, לתלמידים יהיה טוב
ולהורים יהיה טוב.
והרי כל המטרה של אנשי חינוך,
היא לעשות טוב בעולם.
אז צרו איתנו קשר
ונצא ביחד למסע.
מבטיחים שיהיה כיף, שיהיה מצחיק,
שיהיה מעניין ומלא בעשייה, צילומים וסיפורים.
וכל אלו, יעזרו לכם לגייס את האומץ והמוטיבציה
ללמוד, להכיר ולהתנסות בדרכים חדשות
ובנקודות מבט חדשות, שיעזרו לכם
לאהוב את התלמידים שלכם יותר ממה שחשבתם שאפשר.
ולא פחות חשוב, גם את עצמכם.
מחכים לראותכם!
אור ירוק מהפיקוח
אנחנו יודעים שזמנכם יקר ולכן קיבלנו את כלל האישורים הנחוצים להפעלת התוכניות דרך משרד החינוך.
הכלה והשתלבות
ילדים ונוער בסיכון
מענים רגשיים וטיפוליים
לקויות למידה והפרעות קשב
מצטיינים ומחוננים
חברה ערבית (אתגרים)
מענים חברתיים ערכיים וקהילתיים
חיים בשותפות
על הקורס
חווייה בלתי נשכחת
התאמה אישית
לארגון
שילוב תוכן ותהליך
מניעת שחיקה
של הצוות
מענה הוליסטי
עשר שנות ניסיון
מוצלחות
לאיפה הקורס מתאים?
בתי ספר יסודיים, על יסודיים ומרכזי נוער
למי הקורס מיועד?
מורות, מורי-מורות, עו״סיות, צוות פרא רפואי, יועצות, מטפלות רגשיות ומנהלות
כמה זמן הקורס פועל?
5 שנים
מהם אזורי
הפעילות?
בכל הארץ - פנים מול פנים או בזום
בשילוב מפגשים אסינכרוניים במודל או הרצאות קבוצתיות
כל שינוי בחיינו מתחיל ממסגור מחדש של הסיפורים
שמובילים את התנהגותינו ובחירותנו
שמובילים את התנהגותינו ובחירותנו
מטרות הקורס
להכיר את הסיפורים שאנו מספרים לעצמנו
להכיר את השונות והייחודיות של הסיפור שכל אדם מספר לעצמו
להכיר את הסיפורים של התלמיד המתנגד והתלמיד הנמנע
לפתח תקשורת מקדמת מתוך ההיכרות עם סיפורים שונים
של אנשים שונים ותלמידים שונים
להתנסות בהבנייה של סיפורים מחדש וללמוד לעזור לאחר לעשות זאת
ליצור סיפור קבוצתי משותף, להתגבש ולצבור כוחות
לעבודה המאתגרת והמשמעותית שעוד לפנינו
אין צורך בידע מוקדם למשתתפים!
המשתתפים אינם חייבים להצטלם.
המשתתפים אינם חייבים להצטלם.
שאלות ותשובות
נשמע את סיפורי הקבוצה על הסיפורי השונים של אנשי חינוך ושל תלמידים
ונצפה בהרצאות שיספרו לנו על דרכי ההיווצרות של הסיפורים השונים.
כיצד הסיפורים משפיעים על חיינו?
וכיצד ניתן ליצור סיפורים חדשים?
שחיקת הצוות החינוכי בתקופה האחרונה הביאה לצורך חדש בהכשרת הצוותים. מלבד רכישה של מיומנויות מקצועיות ורגשיות על ההשתלמות להעצים את הצוות החינוכי ולתת לו כוחות להמשך העשייה המשמעותית.
מעבר להיותה של ההשתלמות מלמדת ומעשירה עליה להיות חוויתית, מהנה ומכילה. עליה להתמודד עם השחיקה שבעבודה החינוכית בעת הנוכחית.
לצורך כך, שולבו הרצאות משמעותיות ביחד עם הסדנאות החוויתיות של הסטוריפילמינג.
לשמחתנו, הצוותים שהתנסו בהשתלמויות אלו עד כה ביקשו להאריכן ודיווחו שהסדנאות תרמו רבות ליכולתם להתמודד עם התלמידים במרחב הכיתיתי. הצוותים חיכו למפגש השבועי בו אגרו כוחות להמשך השבוע.
שמונה מפגשים בני ארבע שעות אקדמיות למפגש: שעה וחצי, הפסקה, שעה וחצי.
1. נוכחות במינימום 7 מפגשים מתוך השמונה, אין אפשרות להיעדר משני המפגשים הראשונים.
2. השתתפות פעילה, מוכנות לשיתוף כנה, השתתפות בתרגילים וההתנסויות
3. תרגול בית בהיקף של כשעה עד שעתיים בשבוע.
1. השתתפות פעילה לאורך כל המפגש עם מצלמה דלוקה בהרצאות ובסדנאות. המיקוד יהיה במפגש ללא הפרעות כמו אוכל, ועוד.
2. סביבה שקטה ללא כניסות ויציאות ובמקום בו האינטרנט חזק ולא נוטה לניתוקים.
3.להכין דף חלק ומרקר/טוש שחור.
4. כדי לראות את כל המשתתפים יש להיות ב-gallery view (הסבר נוסף במפגשים עצמם).
5. בכל שלב המצלמה של המשתתפים פתוחה אלא אם כן המלווה הטכני סגר אותה מסיבות הנוגעות למהלך המפגש.
6. במפגש עצמו המשתתפים מקבלים הנחייה מהמלווה הטכני על השימוש במצלמה (hide non video participants).
6 הרצאות ו-8 מפגשים סדנאיים של סטוריפילמינג.
נתגבש לצוות צילום הכולל צלם, מקליט סאונד, במאי, שחקנים ועוזר במאי. חוויית היצירה תתרום גם לשיקוף של סיפורי המשתתפים ומקומם החברתי וגם לשיקוף של הסיפורים המלווים אותם בעבודתם המקצועית.
שילוב בין תוכן לתהליך. שילוב בין חווייה משמעותית לתוכן משמעותי.
באמצעות התכנית תצליחו לגעת ולהעצים את תלמידיכן
מתוך כבוד הדדי ושיתוף פעולה
מתוך כבוד הדדי ושיתוף פעולה
בניית קבוצה וסטינג
מה הסיפור שלי כמורה? איך אני התאמתי את הסיפור שלי לרוח התקופה? מהי רוח התקופה?
כיצד הסיפור שהתלמיד המתנגד מספר לעצמו, מביא אותו לנסות להיות שייך בדרך זו?
מוטיבציה היא דבר טבעי. אז מהי המוטיבציה שמביאה את התלמיד הנמנע להימנע?
האם ייתכן שגם התלמיד הנמנע מנסה להיות שייך?
מה הסיפור שלו?
כיצד להכיר את הסיפור של האחר?
כיצד ניתן לעזור לאחר לשנות את הסיפור שלו?
האם אפשר ליצור שותפות חינוכית עם התלמידים? כיצד להבנות מחדש את הסיפור לסיפור אחר בו גם לנו וגם לתלמיד מוטיבציה לעבודה וצמיחה משותפת?
כלי חינוכי אפקטיבי להחזרת האומץ, המאפשר בחינה מחדש של הסיפורים המרכיבים אותנו
מפגש תוספת:
יצירת אווירה בטוחה בכיתה ואבחון מבעוד מועד של סיפורים שיש בהם פגיעה פיזית, רגשית או חברתית.
הלכה למעשה
כיצד לבנות תוכנית פעולה להמשך הטמעת הסיפור החדש שיצרתי בקורס
תוצרים
מצופים
פיתוח מוטיבציה
גיבוש
גמישות
מחשבתית
שיפור התקשורת
הבית ספרית
פיתוח יכולות
ללמידת עמיתים
מה זה סטורי פילמינג?
סטורי-פילמינג היא שיטה אימונית ליצירת מרחב ללמידה והעצמה באמצעות יצירת סצנות בקבוצה וצפייה בהן.
״בני אדם חושבים בסיפורים: לא בעובדות, מספרים או משוואות״ יובל נח הררי
מתוך אינספור התרחשויות שאנו עוברים בחיינו אנו בוחרים מספר אירועים מצומצם, ואוספים אותם כפסיפס של סיפורים בזיכרון שלנו. הסיפורים האלו מייצגים עבורנו מי אנחנו, מי האחר, מהם החיים ומה תפקידנו לעשות בהם (אדלר, 1931).
בסטורי-פילמינג נתחיל בהמצאת הסיפור, נמשיך ביצירת הסרט ונסיים בצפייה בו.
בתחילה, ניצור סיפורים עם התחלה, אמצע וסוף. בשביל ליצור את אותם הסיפורים נשתמש בחומרי הבניין מהם אנו בנויים, הסיפורים המעצבים את אישיותנו. בהמשך, נהפוך את הסיפורים לסצנות מצולמות בתהליך יצירה מהנה, מצחיק אך עמוק ומשמעותי שבמהלכו נשתף פעולה ונמלא תפקידים של צוות קולנוע. תפקידים כמו משחק, בימוי, צילום, סאונד והפקה. באמצעות התהליך נתבונן על התנועה החברתית שלנו בחיים, נחקור ביחד את הסיפורים שלנו ונעשה להם ״reconstruction״. הקבוצה תהיה עבורנו מיקרוקוסמוס באמצעותו נוכל לצפות ולהתנסות בדרכים חדשות להשגת מטרותינו.
הסרט והתהליך יצירתו יתנו חיים לאירועים אישיים, קבוצתייים ואירגוניים, אירועים שנוכל לשזור ולקחת אל תוך פסיפס הסיפורים שמעצבים אותנו.
מה זה סטורי פילמינג?
הרצאות אסינכרוניות
סדרת ההרצאות של הקורס ״מבעיה לאתגר״
של המרצה ד״ר אנאבלה שקד
סדרת ההרצאות נבנתה במיוחד עבור תכנית זו ותהווה עבורכם בסיס להבנת שיטת הסטוריפילמינג, בה תתנסו. בהרצאות תחשפו לכלים אימוניים פסיכו-חינוכיים מתוך מודל תפיסת האדם של אלפרד אדלר, שישתלבו ויוטמעו בהבניית הסיפורים החדשים שלכם כמורים במפגשים הסדנאיים. ההתנסות החוויתית תאפשר הצצה למרחב למידה חוויתי, חדשני, מהנה ומעצים. מרחב המשלב צפייה, שיח ויצירה.