סדנת סטוריפילמינג
לבני נוער
סצנות מהחיים - תכנית אתגרים בחברה הערבית
תוכנית לגיבוש קבוצתי, העצמה רגשית וטיפול באמצעות יצירה קולנועית קבוצתית
אור ירוק מהפיקוח
אנחנו יודעים שזמנכם יקר ולכן קיבלנו את כלל האישורים הנחוצים להפעלת התוכניות דרך משרד החינוך.




התלמידים יוצאים למסע בו הם מתגבשים מפרטים לצוות צילום שבוחן את סיפורי חייהם באמצעות עולם הקולנוע.
העצמה
רגשית
גיבוש
קבוצתי
העצמה
התנהלות ומודעות
חברתית
ביטוי
אישי וקבוצתי
שיתוף
פעולה
בטחון
עצמי
פיתוח
יצרתיות
עמידה מול
מצלמה
שנות פעילות
15
אזור גאוגרפי
כל הארץ או בזום
אוכלוסיית יעד
ילדים ובני נוער
מהו סטוריפילמינג?
מתוך אינספור התרחשויות שאנו עוברים בחיינו אנו בוחרים מספר אירועים מצומצם, ואוספים אותם כפסיפס של סיפורים בזיכרון שלנו. הסיפורים האלו מייצגים עבורנו מי אנחנו, מי האחר, מהם החיים ומה אנחנו צריכים לעשות בהם (אדלר, 1931).
אנו משתמשים בפסיפס שיצרנו, סגנון החיים שלנו, כדי ליצור סיפור אחד שיהיה לסרט עם התחלה, אמצע וסוף. תהליך יצירה שדורש שיתוף פעולה בין תפקידי ההפקה השונים: משחק, בימוי, צילום, סאונד והפקה. תהליך זה הוא מיקרוקוסמוס שמייצג את התנועה החברתית שלנו בחיים.
ב״סטוריפילמינג״, נחקור ביחד את הסיפורים שלנו ונעשה להם ״reconstruction״ במעבדת הצילומים הקולנועית. החל בהמצאת הסיפור, ביצירה ובצפייה נתבונן אחרת על התנועה שלנו בעולם וניצור ביחד את הסרט שלנו מחדש. סרט שהוא ותהליך יצירתו יתנו חיים לאירועים אישיים, קבוצתייים ואירגוניים, אירועים שנוכל לשזור ולקחת אל תוך פסיפס סיפורי הזיכרונות שמעצבים אותנו.
המתכון הקסום
התלמידים נפגשים אחת לשבוע, ובהנחיית מטפל/ת מוסמכ/ת מספרים את אשר על ליבם והופכים את סיפורם האישיים לסרטונים. בתהליך הם רוכשים כלים לתקשורת בין אישית וליצירה קולנועית. התכנית מלווה על ידי קולנוען ומפוקחת על ידי מטפל/ת בכיר/ה צמוד/ה (סופרוויז׳ן).
סטוריפילמינג היא סדנה ליצירה קולנועית קבוצתית המפתחת יכולות עבודה בצוות, יצירתיות, ביטחון עצמי, ביטוי אישי ומיומנויות למנהיגות חברתית.
הילדים יתנסו בקסם היצירה הקולנועית, כשהם ממציאים סיפורים (STORY), הופכים אותם לסצנות קולנועיות (FILMING) ומשפיעים על הקהילה בה הם חיים באמצעות הסרטים (מנהיגות).
בכל תפקידי ההפקה הקולנועית: צילום, בימוי, הקלטת סאונד, המצאת הסיפור לסרט וכל תפקיד נוסף שהם מחליטים לאמץ לסט הצילומים. הם מחליפים תפקידים ביניהם ומתגבשים לקבוצת חברים יוצרת, מכילה, מאפשרת, מובילה ותומכת.
העצמה רגשית, פיתוח כישורים חברתיים, ביטחון עצמי ויכולת עמידה מול קהל באמצעות קבוצת שייכות מגובשת, תומכת ומצליחה שמתנסה בצורה חוויתית ביצירה קולנועית.
- יצירת מרחב בו המשתתפים פנויים ללמידה.
- מפגשים קבוצתיים שבועיים במסגרת סטינג קבוע, סביב תהליך של שיתוף והמצאת סיפורים ויצירת סצנות מצולמות מהם: עיבוד הקונפליקט והסצנות, פיתוח הדמויות והדרמה, צילום, משחק מול מצלמה, הפעלה טכנית של הציוד וצפייה בצילומים.
- העצמת דימוי הנערים בעיני הוריהם והצוותים החינוכיים שסביבם.
- חיזוק והעצמת תחושת המסוגלות האישית והקבוצתית.
- פיתוח כלים להתמודדות עם אתגרים רגשיים וחברתיים.
- הפצת מסר חברתי משמעותי באמצעות סרטון נערים מדברים״
- העלאת תחושת השייכות החברתית.
8-15 בני נוער.
ניתן לשתף נערים בעלי צרכים שונים או ליצור קבוצה ייחודית עבורם:
בעלי מוגבלויות, לקויות למידה, קשיים לימודיים / רגשיים/ התנהגותיים.
*מכיוון שתוכנית זו הינה תוכנית ליצירה קולנועית קבוצתית, יש ערך למספר המשתתפים בה המהווים את צוות הצילום וההפקה. המספר המקסימלי של המשתתפים הוא 15 משתתפים. עם זאת, לתכנית השפעה רחבה על הקהילה בה היא פועלת ולכן היא מגיעה למספר רב יותר של משתתפים במפגשי האקטיביזם.*
עידוד – היצירה המשותפת של סרט בדיוני מזמנת למשתתפים לבטא את עולמם הפנימי, להתבונן על עצמם על המסך ולחוות את היצירתיות שלהם. אנו מקבלים, מכבדים ומעודדים את כלל התכנים שמגיעים מהמשתתפים. זאת, על מנת לפתח שיח משמעותי, אמון הדדי, תחושת הכלה, קבלה ושייכות.
חוויית הצלחה ותרומה קהילתית – מתחילת התהליך אנו מדגישים את תרומת המשתתפים לחברי קבוצתם ולקהילה. זאת, מתוך האמונה שכאשר אני תורם, אני משמעותי ובעל ערך. חווית התרומה מעצימה את הנערים, נוטעת בהם כוחות להשפיע על חייהם וחיי קהילתם ומעלה את תחושת השייכות שלהם לקהילתם.
שיח מניעתי – הזדמנות לשיח מניעתי סביב סוגיות כמו אלימות, יחסים, שימוש בחומרים מסוכנים וחרם. הקבוצה מובילה לשינוי פנימי ובהמשך לשינוי בקהילה ע"י העלאת הנושאים מול בני נוער נוספים בקהילה.
- תדירות המפגשים – אחת לשבוע, באורך של 90-135 דקות
- צוות מקצועי – הנחייה על ידי מטפל או עו״ס או מנחה הורים או מנחה מעגלים או מנחה קבוצות מוסמך – בעל רקע ומסוגלות לבניית תהליך קבוצתי מקצועי.
- אקטיביזם חברתי – יצירת סרטון ״נערים מדברים״ המוקרן בקהילה.
- תוצרים איכותיים – עריכת החומרים המצולמים באולפני עריכה מקצועיים.
- העצמה קבוצתית – אירוע הקרנה וחלוקת תעודות, מפגשי העצמה ורתימה להורים ולצוותים החינוכיים.
- קבוצת שייכות מגובשת
- סרט ״נערים מדברים״ – קריאה לשינוי בסוגיה חברתית הקרובה לליבם
- תעודות סיום
- 2 סרטים:
- סרטון ״הורים מדברים״
- סרטון ״נערים מדברים״
מעורבות הנערים:
- לפחות 50% מהתלמידים משתתפים ביצירת סרטון עם מסר חברתי לקהילה.
- לפחות 50% מהתלמידים משתתפים באקטיביזם חינוכי, באירועי ההקרנה לקהילה.
התלמידים מדווחים על – קישור לשאלון לדוגמא:
- עלייה במוטיבציה לתרום לקהילה.
- עלייה בתחושת השייכות לקהילה.
- עלייה בתחושת השייכות למסגרות החינוכיות.
- חיזוק הקשר בינם לבין הוריהם ו/או בינם לבין הצוותים החינוכיים שסביבם.
הצוותים החינוכיים מדווחים על:
- עלייה בנוכחות התלמידים במסגרות החינוכיות הפורמאליות והבלתי פורמאליות.
- עליה בשיתוף הפעולה של התלמידים עם הצוותים במסגרות.
- עלייה בנכונות התלמידים לתרום לקהילה ולבני גילם.
- חדר שקט, קבוע ללא הפרעות
- איש קשר מטעם המוסד החינוכי ששותף במהלך המפגשים
- קבוצה של 8-12 משתתפים
- מקרן או טלוויזיה

מכתבי המלצה
לקבלת פרטים לטלפונים להמלצות נוספות
של קהלים נוספים ומחלקות נוער,
אנו פנו אלינו בצור קשר


להתחיל את הקסם שלך
טל. 03-9468646
פקס. 077-4704525
נייד. 052-4663347 | 054-9410590
info@vtci.co.il
משלוח מכתבים:
ת.ד. 51008 תל אביב- יפו, 6721913