מנהיגות בקולנוע
פיתוח מנהיגות, עיצוב התנהגות והעצמה רגשית באמצעות יצירת סרטים
אור ירוק מהפיקוח
אנחנו יודעים שזמנכם יקר ולכן קיבלנו את כלל האישורים הנחוצים להפעלת התוכניות דרך משרד החינוך.




התלמידים יוצאים למסע בו הם מתגבשים מפרטים לצוות צילום שבוחן את סיפורי חייהם באמצעות עולם הקולנוע.
העצמה
רגשית
גיבוש
קבוצתי
הצגה על במה
התנהלות ומודעות
חברתית
ביטוי
אישי וקבוצתי
שיתוף
פעולה
בטחון
עצמי
פיתוח
יצרתיות
מנהיגות
שנות פעילות
15
אזור גאוגרפי
כל הארץ או בזום
אוכלוסיית יעד
ילדים ובני נוער
המתכון הקסום
התלמידים נפגשים אחת לשבוע, ובהנחיית מטפל/ת מתגבשים מפרטים לקבוצה שיוצרת סרט עם אמירה חברתית. על מנת ליצור את הסרט הם חולמים על עתידם, מקיימים בירור ערכי פנימי וקבוצתי ונדרשים לשתף פעולה זה עם זה. הם מרגישים תורמים ומשמעותיים בקהילתם ורוכשים כלים לעבודת צוות וביטוי אישי. התכנית מלווה על ידי קולנוען ומפוקחת על ידי מטפל/ת בכיר/ה צמוד/ה (סופרוויז׳ן).
גיבוש קבוצת בני נוער שעל ידי היצירה הקולנועית תשאף להביא שינוי חברתי בקהילה, ותעשה זאת בצורה אקטיבית במהלך התכנית.
- מפגשים קבוצתיים שבועיים במסגרת סטינג קבוע.
- גיבוש קבוצה תומכת, מעודדת ומאפשרת במה לביטוי אישי לכל משתתפיה.
- יצירת סרט בדיוני עלילתי, בהנחיית מטפל / מנחה קבוצות מוסמך.
- רכישת כלים אישיים ובינאישיים להתמודדות עם קשיים רגשיים וחברתיים.
- חיזוק והעצמת תחושת המסוגלות האישית והקבוצתית של המשתתפים.
- חיזוק האמון של הקהילה בתלמידים באמצעות שילוב ההורים וצוות בית הספר בתהליך: מפגשים חוויתיים לצוות החינוכי ולהורי התלמידים.
- אירוע הקרנה מעצים למשתתפי התוכנית, הוריהם וקהילתם.
- מסע אקטיביסטי להפצת הסרט בקהילה.
8-15 ילדים/נוער על כלל הרצף, כולל בעלי צרכים שונים: תלמידים עם מוגבלויות, לקויות למידה, קשיים לימודיים, קשיים רגשיים, וקשיים התנהגותיים.
עידוד – היצירה המשותפת של סרט בדיוני מזמנת למשתתפים לבטא את עולמם הפנימי, להתבונן על עצמם על המסך ולחוות את היצירתיות שלהם. אנו מקבלים, מכבדים ומעודדים את כלל התכנים שמגיעים מהמשתתפים. זאת, על מנת לפתח שיח משמעותי, אמון הדדי, תחושת הכלה, קבלה ושייכות.
חוויית הצלחה ותרומה קהילתית – מתחילת התהליך אנו מדגישים את תרומת המשתתפים לחברי קבוצתם ולקהילה. זאת, מתוך האמונה שכאשר אני תורם, אני משמעותי ובעל ערך. חווית התרומה מעצימה את הנערים, נוטעת בהם כוחות להשפיע על חייהם וחיי קהילתם ומעלה את תחושת השייכות שלהם לקהילתם.
שיח מניעתי – הזדמנות לשיח מניעתי סביב סוגיות כמו אלימות, יחסים, שימוש בחומרים מסוכנים וחרם. הקבוצה מובילה לשינוי פנימי ובהמשך לשינוי בקהילה ע"י העלאת הנושאים מול 200-600 בני נוער נוספים בזמן העברת המסר באמצעות הסרטון שיצרו.
עיבוד הרחקה ורפלקציה – יצירת סצנות קולנועיות מייצרת מרחק אסתטי המאפשר למשתתפים להעיז ולשתף בתכנים רגישים סביב תהליך היצירה.
תהליך קבוצתי – השלבים הראשונים של יצירת קבוצה מביאים לבניית האמון ההדדי, הכלה, קבלה ושייכות. ההשתתפות נותנת ביטוי ומקום לכוחות המשתתפים, מזמנת להם לחוות את היצירתיות שבהם ותורמת לבריאות הנפשית.
פיתוח גמישות מחשבתית – ההשתתפות בתפקידים השונים מגדילה את היכולת להתמודד עם קשיים ומפתחת את אמונת התלמיד שביכולתו להתמודד בדרכים שונות.
- פעילות חברתית – פעילות שתפעיל הקבוצה ל- 200-600 בני נוער
- גיבוש קבוצת מנהיגות יישובית
- יצירת סרטונים המותאמים להפצת מסר חברתי בקהילה:
- סרטון עלילתי
- סרטון חלומות לעתיד
- סרט מאחורי הקלעים
- תדירות המפגשים – אחת לשבוע, באורך של 90-135 דקות
- צוות מקצועי – הנחייה על ידי מטפל או עו״ס או מנחה הורים או מנחה מעגלים או מנחה קבוצות מוסמך – בעל רקע ומסוגלות לבניית תהליך קבוצתי מקצועי.
- אקטיביזם חברתי – יצירת סרטון המוקרן בקהילה.
- תוצרים איכותיים – עריכת החומרים המצולמים באולפני עריכה מקצועיים וליווי המנחים על ידי במאים, צלמים ותסריטאים.
- העצמה קבוצתית – אירוע הקרנה וחלוקת תעודות, מפגשי העצמה להורים ולצוותים החינוכיים.
- תוצר איכותי – צוות הכולל במאי-צלם, תסריטאי ועורך וידאו מוודאים שמסרי הקבוצה יעברו בצורה ברורה לקהילה וישיגו את תשומת הלב הרצויה בפעילות החברתית שיפיקו הנערים באמצעות התכנית.
מעורבות הנערים:
לפחות 70% מהתלמידים משתתפים ביצירת סרטון עם מסר חברתי לקהילה.
לפחות 70% מהתלמידים משתתפים באקטיביזם חינוכי, באירועי ההקרנה לקהילה.
התלמידים מדווחים על:
עלייה במוטיבציה לתרום לקהילה ובתחושת השייכות לקהילה.
עלייה בתחושת השייכות למסגרות החינוכיות.
עלייה בביטחון העצמי שביכולתם להשפיע ולהיות משמעותיים בקהילתם.
חיזוק הקשר בינם לבין הוריהם ו/או בינם לבין הצוותים החינוכיים שסביבם.
הצוותים החינוכיים מדווחים על:
עלייה בנוכחות התלמידים במסגרות החינוכיות הפורמאליות והבלתי פורמאליות.
עליה בשיתוף הפעולה של התלמידים עם הצוותים במסגרות.
עלייה בנכונות התלמידים לתרום לקהילה ולבני גילם.
- איש קשר מטעם המוסד החינוכי שמלווה את התוכנית במהלכה
- מפגש הורים ושני מפגשי צוות בתחילת התכנית
- חדר שקט, קבוע ללא הפרעות
- קבוצה של 7-15 משתתפים
- מקרן או טלוויזיה
