הסטוריפילמינג מביא את תהליך היצירה הקולנועי למוסדות החינוך.
בשילוב עם תהליכי הוראה, העצמה, טיפול, מנהיגות והדרכות לצוותים.
מנחים ומטפלים מקצועיים משתמשים באמנות הסיפור ואמנות הוידאו כדי להתבונן על המציאות, לפתח יצירתיות, עבודת צוות, מטרה משותפת ושפה משותפת.
הצטרפו לחוויה בלתי נשכחת, שתשנה את נקודת המבט שלכם על הסיפור והסרט הייחודי שלכם.
אנחנו יודעים שזמנכם יקר ולכן קיבלנו את כלל האישורים הנחוצים להפעלת התוכניות דרך משרד החינוך.
מפגשים חד פעמיים ובלתי נשכחים בהם כל הצוות החינוכי / התלמידים לומדים, יוצרים, מתגבשים ומתפתחים. מפגשים הכוללים יצירת סרטים, סנדאות חוויתיות והרצאות עם טובי המנחים והמרצים בארץ.
ניסיונו של המרכז כולל הפקת כנסים ארציים, פסטיבלי סרטים וימיי עיון גם אונליין וגם פיזיים, העומדים בתו הסגול.
מפגש חוויתי כיתתי חד פעמי של יצירה קולנועית.
הכיתה ממציאה סיפור והופכת אותו לסצנה מצולמת. בסצנה מבטאים התלמידם את התמות המעסיקות אותם כקבוצה ומתפתח שיח מעצים בין המחנכת של הכיתה לתלמידיה.
תוכנית מומלצת בעיתות משבר כיתתי, בתחילת שנה או לקראת סיום השנה או כמענה לצורך ספיציפי של הכיתה.
אוכלוסיית יעד: תלמידים החל מכיתה' ג
כמות משתתפים מומלצת: 8-200
משך התוכנית: מפגש אחד
אורך המפגש: 4-8 שעות אקדמיות
קוד משרד חינוך: 4696
אוכלוסיית יעד: צוותים ומנהלים
כמות משתתפים מומלצת: 8-300
משך התוכנית: 1 מפגש, 4-8 שעות
קוד משרד חינוך: 4696
*מומלץ בשילוב הרצאות ממוקדות של המרצים הבכירים של סטוריפילימינג במבחר נושאים. סדנת הסטוריפילמינג מאפשרת עיבוד והטמעה חוויתיים של תכני ההרצאות.
נושאים לדוגמה: בריונות, עידוד, הקשבה אימונית, שאילת שאלות, העצמת תלמידים, יצירת מרחב בטוח, ההורים והבית ספר ועוד.
התלמידים משתתפים בקבוצה אינטימית ליצירה קולנועית, שנפגשת אחת לשבוע.
כקבוצה הם לומדים ומתנסים בתהליך היצירה הקולנועית ככלי להבעה רגשית. החוויה נותנת תוקף לרגשותיהם ועוזרת להם למצוא דרכי התמודדות חדשות לאתגרים העומדים מולם. הם מספרים את אשר על ליבם והופכים את סיפורם האישיים לסרטונים שישארו בקבוצה.
בהנחיית מטפל/ת מוסמכ/ת, תהליך היצירה מאפשר להם למצוא ולהגשים חלומות, לנוע ולבחון את תפקידי החיים השונים, להתבונן על עצמם במסך הקולנוע, לחוות את עצמם כחלק מקבוצת יצירה מוצלחת ולשכלל יכולות של שיתוף פעולה ותקשורת בין אישית.
התכנית מלווה על ידי קולנוען ומפוקחת על ידי מנחת מנחים, שהיא מטפלת בכירה צמודה.
אוכלוסיית יעד: תלמידים החל מכיתה' ג
כמות משתתפים מומלצת: 8-12
משך התוכנית: 6-20 מפגשים*
אורך המפגש: 2-3 שעות אקאדמיות
קוד משרד חינוך: 3325/4696
*מומלץ להקצות 2-3 מפגשים למפגשי הורים וצוות
התלמידים משתתפים אחת לשבוע במעגל שיח סביב סצנות קולנועיות.
במפגשים הם יוצאים למסע משותף בו מתאפשרת להם הכרות מחודשת עם הזהות העצמית שלהם ושל חבריהם. הם עוברים חניכה להקשבה, לשיח רגשי ולתרבות שיח אחרת באמצעות מודלים של גיבורים מעולם הקולנוע.
בסיום התכנית הם פוגשים את כוכבי הקולנוע שמקיימים איתם שיח רגשי ואישי, סביב שאלות שעלו להם במהלך המסע.
נושאי מפגשים לדוגמה: בריונות, חברות, מודל אפר"ת, חלומות וכו'.
אוכלוסיית יעד: תלמידים מופנמים/ ביישנים / מחוננים, מכיתה ג' ומעלה
כמות משתתפים מומלצת: 8-12
משך התוכנית: 6-15 מפגשים
אורך המפגש: 2 שעות אקדמיות למפגש קבוצתי
קוד משרד חינוך: 4696
*מומלץ להקצות 2-4 מפגשים לסדנאות הורים וצוות לפי הסילבוס המצורף
מפגש חוויתי כיתתי חד פעמי של יצירה קולנועית.
הכיתה ממציאה סיפור והופכת אותו לסצנה מצולמת. בסצנה מבטאים התלמידם את התמות המעסיקות אותם כקבוצה ומתפתח שיח מעצים בין המחנכת של הכיתה לתלמידיה.
תוכנית מומלצת בעיתות משבר כיתתי, בתחילת שנה או לקראת סיום השנה או כמענה לצורך ספיציפי של הכיתה.
אוכלוסיית יעד: תלמידים החל מכיתה' ג
כמות משתתפים מומלצת: 8-40
משך התוכנית: מפגש אחד
אורך המפגש: 4-8 שעות אקדמיות
קוד משרד חינוך: 4696
הם נפגשים אחת לשבוע. מתגבשים, ממציאים סיפור מתוך עולמם הפנימי, מצלמים, משחקים, מביימים ומקליטים סאונד. החומרים שצילמו נכנסים לחדרי עריכה מקצועיים, והתלמידים מקבלים החלטות עריכה ומתכוננים לאירוע ההקרנה הקהילתי.
כל אחד מהתפקידים שהם מגלמים בתהליך היצירה עוזר להם לקבל את האומץ כדי להביע את עצמם. גם אלו שכביכול ״מסתתרים״ מאחורי המצלמה, מקבלים חוויית הכלה, משמעות ותרומה באמצעות דרכי ההבעה והתפקידים השונים של הקולנוע.
המסע משלב בתוכו את שלושת המעגלים החשובים ביותר בחייהם: בני גילם, משפחתם והמבוגרים המשמעותיים להם. בתהליך היצירה התלמידים חווים הכלה רגשית בקבוצה ובקהילה, מתבוננים בדפוסי ההתנהגות המאפיינים אותם, רוכשים את האמונה שביכולתם לבחור את דרכם בחיים, לומדים לשתף פעולה וחולמים על עתידם.
הסרט שיצרו מהווה תיעוד מצולם לתהליך הפנימי שעברו, מחזק אותו ונותן להם את האומץ והאמונה ביכולת הבחירה שלהם בחיים.
אוכלוסיית יעד: תלמידים החל מכיתה' ג
כמות משתתפים מומלצת: 8-15
משך התוכנית: 8-15 מפגשים
אורך המפגש: 2-3 שעות אקדמיות
קוד משרד חינוך: 3325
גיבוש קבוצת בני נוער סביב תהליך של יצירת סרט קולנועי קבוצתי עם מסר חברתי, שבסיום התהליך מוצג בקהילה ובכיתות בית הספר, על מנת לחולל שינוי חברתי.
התלמידים נפגשים אחת לשבוע, ממציאים סיפור מתוך עולמם הפנימי עם מסר חברתי, מצלמים, משחקים, מביימים ומקליטים סאונד. החומרים נכנסים לחדרי עריכה מקצועיים, והתלמידים מקבלים החלטות עריכה ומתכוננים להפצת הסרט בקהילה.
כל אחד מהתפקידים שהם מגלמים בתהליך היצירה עוזר להם לקבל את האומץ כדי להביע את עצמם ולהתבטא אל מול קהילתם. גם אלו שכביכול ״מסתתרים״ מאחורי המצלמה, באמצעות דרכי ההבעה והתפקידים השונים של הקולנוע בונים את הביטחון העצמי שלהם עד לאירועי ההקרנה בסיום התכנית.
בתהליך היצירה התלמידים מקיימים בירור ערכי פנימי, חווים הכלה בקהילה, מתבוננים בדפוסי ההתנהגות המאפיינים אותם, לומדים לשתף פעולה, חולמים על עתידם ועל עתיד קהילתם, תורמים לקהילה ומתגבשים לקבוצת מנהיגות מצליחה.
האישור החברתי שהמשתתפים מקבלים מיצירת הסרט ומהצגתו בקהילה, מעודד אותם שביכולתם לתפוס מקום משמעותי בקהילה בה הם חיים.
אוכלוסיית יעד: בני נוער החל מכיתה ו'
כמות משתתפים מומלצת: 8-15
משך התוכנית: 10-20 מפגשים
אורך המפגש: 2-3 שעות אקדמיות
קוד משרד חינוך: 3325
יום עיון חוויתי ובלתי נשכח המשלב יצירת סרט בקבוצה. הצוות ממציא סיפור ביחד והופך אותו לסצנה קולנועית כשהוא נדרש לשתף פעולה ולחלום על המטרות הקבוצתיות והאישיות של כל אחד מחבריו.
אוכלוסיית יעד: צוותים ומנהלים
כמות משתתפים מומלצת: 8-300
ימיי עיון ניתנים בנושאים הבאים: עידוד, העצמת תלמידים, קשר עם ההורים, שיפור האקלים הבית ספרי, יצירת מרחב כיתתי בטוח, הסיפור של התלמיד המתנגד, הסיפור של התלמיד הנמנע, מודל אפר"ת.
משך התוכנית: 1 מפגש, 4-8 שעות
קוד משרד חינוך: 4696
*מומלץ בשילוב הרצאות ממוקדות של המרצים הבכירים של סטוריפילימינג במבחר נושאים. סדנת הסטוריפילמינג מאפשרת עיבוד והטמעה חוויתיים של תכני ההרצאות.
נושאים לדוגמה: בריונות, עידוד, הקשבה אימונית, שאילת שאלות, העצמת תלמידים, יצירת מרחב בטוח, ההורים והבית ספר ועוד.
אוכלוסיית יעד: מורות, מורי-מורות, עו״סיות, צוות פרא רפואי, יועצות, מטפלות רגשיות ומנהלות
כמות משתתפים מומלצת: 8-15
משך התוכנית: 6-20 מפגשים
אורך המפגש: 2-3 שעות אקאדמיות
קוד משרד חינוך: 4696
מפגש חוויתי כיתתי חד פעמי של יצירה קולנועית.
הכיתה ממציאה סיפור והופכת אותו לסצנה מצולמת. בסצנה מבטאים התלמידם את התמות המעסיקות אותם כקבוצה ומתפתח שיח מעצים בין המחנכת של הכיתה לתלמידיה.
תוכנית מומלצת בעיתות משבר כיתתי, בתחילת שנה או לקראת סיום השנה או כמענה לצורך ספיציפי של הכיתה.
אוכלוסיית יעד: תלמידים החל מכיתה' ג
כמות משתתפים מומלצת: 8-15
משך התוכנית: מפגש אחד
אורך המפגש: 4-8 שעות אקדמיות
קוד משרד חינוך: 4696
אוכלוסיית יעד: צוותים ומנהלים
כמות משתתפים מומלצת: 8-300
משך התוכנית: 1 מפגש, 4-8 שעות
קוד משרד חינוך: 4696
*מומלץ בשילוב הרצאות ממוקדות של המרצים הבכירים של סטוריפילימינג במבחר נושאים. סדנת הסטוריפילמינג מאפשרת עיבוד והטמעה חוויתיים של תכני ההרצאות.
נושאים לדוגמה: בריונות, עידוד, הקשבה אימונית, שאילת שאלות, העצמת תלמידים, יצירת מרחב בטוח, ההורים והבית ספר ועוד.
הדרכת הורים חוויתית באמצעות שילוב בין מצלמת הוידאו, כלים בפסיכודרמה ומודל תפיסת האדם של אלפרד אדלר. בהובלת מטפלים ומנחי הורים מוסמכים.
אוכלוסיית יעד: הורים
כמות משתתפים מומלצת: 8-12
משך התוכנית: 4-12 מפגשים
אורך המפגש: 2 שעות אקדמיות
קוד משרד חינוך: 4696
התלמידים משתתפים בקבוצה אינטימית ליצירה קולנועית, שנפגשת אחת לשבוע.
כקבוצה הם לומדים ומתנסים בתהליך היצירה הקולנועית ככלי להבעה רגשית. החוויה נותנת תוקף לרגשותיהם ועוזרת להם למצוא דרכי התמודדות חדשות לאתגרים העומדים מולם. הם מספרים את אשר על ליבם והופכים את סיפורם האישיים לסרטונים שישארו בקבוצה.
בהנחיית מטפל/ת מוסמכ/ת, תהליך היצירה מאפשר להם למצוא ולהגשים חלומות, לנוע ולבחון את תפקידי החיים השונים, להתבונן על עצמם במסך הקולנוע, לחוות את עצמם כחלק מקבוצת יצירה מוצלחת ולשכלל יכולות של שיתוף פעולה ותקשורת בין אישית.
התכנית מלווה על ידי קולנוען ומפוקחת על ידי מנחת מנחים, שהיא מטפלת בכירה צמודה.
אוכלוסיית יעד: תלמידים החל מכיתה' ג
כמות משתתפים מומלצת: 8-12
משך התוכנית: 6-20 מפגשים*
אורך המפגש: 2-3 שעות אקאדמיות
קוד משרד חינוך: 3325/4696
*מומלץ להקצות 2-3 מפגשים למפגשי הורים וצוות
התלמידים משתתפים אחת לשבוע במעגל שיח סביב סצנות קולנועיות.
במפגשים הם יוצאים למסע משותף בו מתאפשרת להם הכרות מחודשת עם הזהות העצמית שלהם ושל חבריהם. הם עוברים חניכה להקשבה, לשיח רגשי ולתרבות שיח אחרת באמצעות מודלים של גיבורים מעולם הקולנוע.
בסיום התכנית הם פוגשים את כוכבי הקולנוע שמקיימים איתם שיח רגשי ואישי, סביב שאלות שעלו להם במהלך המסע.
נושאי מפגשים לדוגמה: בריונות, חברות, מודל אפר"ת, חלומות וכו'.
אוכלוסיית יעד: תלמידים מופנמים/ ביישנים / מחוננים, מכיתה ג' ומעלה
כמות משתתפים מומלצת: 8-12
משך התוכנית: 6-15 מפגשים
אורך המפגש: 2 שעות אקדמיות למפגש קבוצתי
קוד משרד חינוך: 4696
*מומלץ להקצות 2-4 מפגשים לסדנאות הורים וצוות לפי הסילבוס המצורף
מפגש חוויתי כיתתי חד פעמי של יצירה קולנועית.
הכיתה ממציאה סיפור והופכת אותו לסצנה מצולמת. בסצנה מבטאים התלמידם את התמות המעסיקות אותם כקבוצה ומתפתח שיח מעצים בין המחנכת של הכיתה לתלמידיה.
תוכנית מומלצת בעיתות משבר כיתתי, בתחילת שנה או לקראת סיום השנה או כמענה לצורך ספיציפי של הכיתה.
אוכלוסיית יעד: תלמידים החל מכיתה' ג
כמות משתתפים מומלצת: 8-15
משך התוכנית: מפגש אחד
אורך המפגש: 4-8 שעות אקדמיות
קוד משרד חינוך: 4696
גיבוש קבוצת בני נוער סביב תהליך של יצירת סרט קולנועי קבוצתי עם מסר חברתי, שבסיום התהליך מוצג בקהילה ובכיתות בית הספר, על מנת לחולל שינוי חברתי.
התלמידים נפגשים אחת לשבוע, ממציאים סיפור מתוך עולמם הפנימי עם מסר חברתי, מצלמים, משחקים, מביימים ומקליטים סאונד. החומרים נכנסים לחדרי עריכה מקצועיים, והתלמידים מקבלים החלטות עריכה ומתכוננים להפצת הסרט בקהילה.
כל אחד מהתפקידים שהם מגלמים בתהליך היצירה עוזר להם לקבל את האומץ כדי להביע את עצמם ולהתבטא אל מול קהילתם. גם אלו שכביכול ״מסתתרים״ מאחורי המצלמה, באמצעות דרכי ההבעה והתפקידים השונים של הקולנוע בונים את הביטחון העצמי שלהם עד לאירועי ההקרנה בסיום התכנית.
בתהליך היצירה התלמידים מקיימים בירור ערכי פנימי, חווים הכלה בקהילה, מתבוננים בדפוסי ההתנהגות המאפיינים אותם, לומדים לשתף פעולה, חולמים על עתידם ועל עתיד קהילתם, תורמים לקהילה ומתגבשים לקבוצת מנהיגות מצליחה.
האישור החברתי שהמשתתפים מקבלים מיצירת הסרט ומהצגתו בקהילה, מעודד אותם שביכולתם לתפוס מקום משמעותי בקהילה בה הם חיים.
אוכלוסיית יעד: בני נוער החל מכיתה ו'
כמות משתתפים מומלצת: 8-15
משך התוכנית: 10-20 מפגשים
אורך המפגש: 2-3 שעות אקדמיות
קוד משרד חינוך: 3325
חוויית הסטוריפילמינג לחינוך הבלתי פורמלי מייצרת מרחב חברתי שמפתח בטחון עצמי, מנהיגות ומודעות חברתית, הצלחה קבוצתית ותחושת מסוגלות אישית. חוויה זו, עוזרת ללכד את קבוצת השווים סביב המסגרת באמצעות מטרה משותפת. באמצעות הפעילות המשתתפים תורמים לקהילתם, כשהם יוצרים סרט עם מסר חברתי. תרומה המקבלת במה באירוע הקרנה המשלב את ההורים וגורמים משמעותיים בקהילה.
התכנית הינה מערכתית וכוללת קבוצות לילדים/נערים, להורים ולצוות חינוכי/הטיפולי/ההדרכתי.
התלמידים משתתפים בקבוצה אינטימית ליצירה קולנועית, שנפגשת אחת לשבוע.
כקבוצה הם לומדים ומתנסים בתהליך היצירה הקולנועית ככלי להבעה רגשית. החוויה נותנת תוקף לרגשותיהם ועוזרת להם למצוא דרכי התמודדות חדשות לאתגרים העומדים מולם. הם מספרים את אשר על ליבם והופכים את סיפורם האישיים לסרטונים שישארו בקבוצה.
בהנחיית מטפל/ת מוסמכ/ת, תהליך היצירה מאפשר להם למצוא ולהגשים חלומות, לנוע ולבחון את תפקידי החיים השונים, להתבונן על עצמם במסך הקולנוע, לחוות את עצמם כחלק מקבוצת יצירה מוצלחת ולשכלל יכולות של שיתוף פעולה ותקשורת בין אישית.
התכנית מלווה על ידי קולנוען ומפוקחת על ידי מנחת מנחים, שהיא מטפלת בכירה צמודה.
אוכלוסיית יעד: תלמידים החל מכיתה' ג
כמות משתתפים מומלצת: 8-12
משך התוכנית: 6-20 מפגשים*
אורך המפגש: 2-3 שעות אקאדמיות
קוד משרד חינוך: 3325/4696
*מומלץ להקצות 2-3 מפגשים למפגשי הורים וצוות
גיבוש קבוצת בני נוער סביב תהליך של יצירת סרט קולנועי קבוצתי עם מסר חברתי, שבסיום התהליך מוצג בקהילה ובכיתות בית הספר, על מנת לחולל שינוי חברתי.
התלמידים נפגשים אחת לשבוע, ממציאים סיפור מתוך עולמם הפנימי עם מסר חברתי, מצלמים, משחקים, מביימים ומקליטים סאונד. החומרים נכנסים לחדרי עריכה מקצועיים, והתלמידים מקבלים החלטות עריכה ומתכוננים להפצת הסרט בקהילה.
כל אחד מהתפקידים שהם מגלמים בתהליך היצירה עוזר להם לקבל את האומץ כדי להביע את עצמם ולהתבטא אל מול קהילתם. גם אלו שכביכול ״מסתתרים״ מאחורי המצלמה, באמצעות דרכי ההבעה והתפקידים השונים של הקולנוע בונים את הביטחון העצמי שלהם עד לאירועי ההקרנה בסיום התכנית.
בתהליך היצירה התלמידים מקיימים בירור ערכי פנימי, חווים הכלה בקהילה, מתבוננים בדפוסי ההתנהגות המאפיינים אותם, לומדים לשתף פעולה, חולמים על עתידם ועל עתיד קהילתם, תורמים לקהילה ומתגבשים לקבוצת מנהיגות מצליחה.
האישור החברתי שהמשתתפים מקבלים מיצירת הסרט ומהצגתו בקהילה, מעודד אותם שביכולתם לתפוס מקום משמעותי בקהילה בה הם חיים.
אוכלוסיית יעד: בני נוער החל מכיתה ו'
כמות משתתפים מומלצת: 8-15
משך התוכנית: 10-20 מפגשים
אורך המפגש: 2-3 שעות אקדמיות
קוד משרד חינוך: 3325
יום עיון חוויתי ובלתי נשכח המשלב יצירת סרט בקבוצה. הצוות ממציא סיפור ביחד והופך אותו לסצנה קולנועית כשהוא נדרש לשתף פעולה ולחלום על המטרות הקבוצתיות והאישיות של כל אחד מחבריו.
אוכלוסיית יעד: צוותים ומנהלים
כמות משתתפים מומלצת: 8-300
משך התוכנית: 1 מפגש, 4-8 שעות
קוד משרד חינוך: 4696
*מומלץ בשילוב הרצאות ממוקדות של המרצים הבכירים של סטוריפילימינג במבחר נושאים. סדנת הסטוריפילמינג מאפשרת עיבוד והטמעה חוויתיים של תכני ההרצאות.
נושאים לדוגמה: בריונות, עידוד, הקשבה אימונית, שאילת שאלות, העצמת תלמידים, יצירת מרחב בטוח, ההורים והבית ספר ועוד.
אוכלוסיית יעד: מורות, מורי-מורות, עו״סיות, צוות פרא רפואי, יועצות, מטפלות רגשיות ומנהלות
כמות משתתפים מומלצת: 8-15
משך התוכנית: 6-20 מפגשים
אורך המפגש: 2-3 שעות אקאדמיות
קוד משרד חינוך: 4696
חוויית הסטוריפילמינג לחדרי השלווה מייצרת מרחב טיפולי רגשי שמפתח בטחון עצמי, מודעות חברתית, הצלחה קבוצתית, תחושת מסוגלות אישית ויצירתיות בפתרון בעיות.
בהנחיית מטפל/ת מוסמכ/ת המשתתפים מתגבשים מפרטים לקבוצה שיוצרת סרטים שנוגעים בהם. על מנת ליצור את הסרטים עליהם לחלום על עתידם, לקיים בירור פנימי ולשתף פעולה זה עם זה. הם מצלמים, משחקים, מביימים, מקליטים סאונד ומקבלים החלטות עריכה: כל אחד מהתפקידים עוזר להם לקבל את האומץ כדי להביע את עצמם ולהתבטא תחילה כשהם ״מסתתרים״ מאחורי המצלמה, ואחר כך כשהם מציגים את המסר שלהם באמצעות הסרט לקבוצה, למשפחה ולקהילה.
במהלך התהליך הם מתנסים בתרומה האחד לשני ומחפשים ביחד פתרונות חדשים, יצירתיים ונועזים לאתגרים שבחייהם ושהעלו בסרט. התכנית הינה מערכתית וכוללת קבוצות לילדים/נערים, להורים ולצוות חינוכי/הטיפולי/ההדרכתי.
שרותי המרכז כוללים טיפול פרטני, סדנאות טיפוליות קבוצתיות והדרכות חוויתיות בוידאו תרפיה לצוותי טיפול/חינוך-טיפול.
התלמידים משתתפים בקבוצה אינטימית ליצירה קולנועית, שנפגשת אחת לשבוע.
כקבוצה הם לומדים ומתנסים בתהליך היצירה הקולנועית ככלי להבעה רגשית. החוויה נותנת תוקף לרגשותיהם ועוזרת להם למצוא דרכי התמודדות חדשות לאתגרים העומדים מולם. הם מספרים את אשר על ליבם והופכים את סיפורם האישיים לסרטונים שישארו בקבוצה.
בהנחיית מטפל/ת מוסמכ/ת, תהליך היצירה מאפשר להם למצוא ולהגשים חלומות, לנוע ולבחון את תפקידי החיים השונים, להתבונן על עצמם במסך הקולנוע, לחוות את עצמם כחלק מקבוצת יצירה מוצלחת ולשכלל יכולות של שיתוף פעולה ותקשורת בין אישית.
התכנית מלווה על ידי קולנוען ומפוקחת על ידי מנחת מנחים, שהיא מטפלת בכירה צמודה.
אוכלוסיית יעד: תלמידים החל מכיתה' ג
כמות משתתפים מומלצת: 8-12
משך התוכנית: 6-20 מפגשים*
אורך המפגש: 2-3 שעות אקאדמיות
קוד משרד חינוך: 3325/4696
*מומלץ להקצות 2-3 מפגשים למפגשי הורים וצוות
התלמידים יוצאים למסע ליצירה משותף, של סרט קולנועי קבוצתי המבטא את עולמם הפנימי.
הם נפגשים אחת לשבוע. מתגבשים, ממציאים סיפור מתוך עולמם הפנימי, מצלמים, משחקים, מביימים ומקליטים סאונד. החומרים שצילמו נכנסים לחדרי עריכה מקצועיים, והתלמידים מקבלים החלטות עריכה ומתכוננים לאירוע ההקרנה הקהילתי.
כל אחד מהתפקידים שהם מגלמים בתהליך היצירה עוזר להם לקבל את האומץ כדי להביע את עצמם. גם אלו שכביכול ״מסתתרים״ מאחורי המצלמה, מקבלים חוויית הכלה, משמעות ותרומה באמצעות דרכי ההבעה והתפקידים השונים של הקולנוע.
המסע משלב בתוכו את שלושת המעגלים החשובים ביותר בחייהם: בני גילם, משפחתם והמבוגרים המשמעותיים להם. בתהליך היצירה התלמידים חווים הכלה רגשית בקבוצה ובקהילה, מתבוננים בדפוסי ההתנהגות המאפיינים אותם, רוכשים את האמונה שביכולתם לבחור את דרכם בחיים, לומדים לשתף פעולה וחולמים על עתידם.
הסרט שיצרו מהווה תיעוד מצולם לתהליך הפנימי שעברו, מחזק אותו ונותן להם את האומץ והאמונה ביכולת הבחירה שלהם בחיים.
אוכלוסיית יעד: תלמידים החל מכיתה' ג
כמות משתתפים מומלצת: 8-15
משך התוכנית: 8-15 מפגשים
אורך המפגש: 2-3 שעות אקדמיות
קוד משרד חינוך: 3325
גיבוש קבוצת בני נוער או ילדים סביב תהליך של יצירת סרט קולנועי קבוצתי עם מסר חברתי, שבסיום התהליך מוצג בקהילה ובכיתות בית הספר, על מנת לחולל שינוי חברתי ולהעצים את התלמידים כשהם מרגישים שייכים.
התלמידים נפגשים אחת לשבוע, ממציאים סיפור מתוך עולמם הפנימי עם מסר חברתי, מצלמים, משחקים, מביימים ומקליטים סאונד. החומרים נכנסים לחדרי עריכה מקצועיים, והתלמידים מקבלים החלטות עריכה ומתכוננים להפצת הסרט בקהילה.
כל אחד מהתפקידים שהם מגלמים בתהליך היצירה עוזר להם לקבל את האומץ כדי להביע את עצמם ולהתבטא אל מול קהילתם. גם אלו שכביכול ״מסתתרים״ מאחורי המצלמה, באמצעות דרכי ההבעה והתפקידים השונים של הקולנוע בונים את הביטחון העצמי שלהם עד לאירועי ההקרנה בסיום התכנית.
בתהליך היצירה התלמידים מקיימים בירור ערכי פנימי, חווים הכלה בקהילה, מתבוננים בדפוסי ההתנהגות המאפיינים אותם, לומדים לשתף פעולה, חולמים על עתידם ועל עתיד קהילתם, תורמים לקהילה ומתגבשים לקבוצת מנהיגות מצליחה.
האישור החברתי שהמשתתפים מקבלים מיצירת הסרט ומהצגתו בקהילה, מעודד אותם שביכולתם לתפוס מקום משמעותי בקהילה בה הם חיים.
אוכלוסיית יעד: בני נוער החל מכיתה ו'
כמות משתתפים מומלצת: 8-15
משך התוכנית: 10-20 מפגשים
אורך המפגש: 2-3 שעות אקדמיות
קוד משרד חינוך: 3325
יום עיון חוויתי ובלתי נשכח המשלב יצירת סרט בקבוצה. הצוות ממציא סיפור ביחד והופך אותו לסצנה קולנועית כשהוא נדרש לשתף פעולה ולחלום על המטרות הקבוצתיות והאישיות של כל אחד מחבריו.
אוכלוסיית יעד: צוותים ומנהלים
כמות משתתפים מומלצת: 8-300
משך התוכנית: 1 מפגש, 4-8 שעות
קוד משרד חינוך: 4696
*מומלץ בשילוב הרצאות ממוקדות של המרצים הבכירים של סטוריפילימינג במבחר נושאים. סדנת הסטוריפילמינג מאפשרת עיבוד והטמעה חוויתיים של תכני ההרצאות.
נושאים לדוגמה: בריונות, עידוד, הקשבה אימונית, שאילת שאלות, העצמת תלמידים, יצירת מרחב בטוח, ההורים והבית ספר ועוד.
אוכלוסיית יעד: מורות, מורי-מורות, עו״סיות, צוות פרא רפואי, יועצות, מטפלות רגשיות ומנהלות
כמות משתתפים מומלצת: 8-15
משך התוכנית: 6-20 מפגשים
אורך המפגש: 2-3 שעות אקאדמיות
קוד משרד חינוך: 4696
הדרכת הורים חוויתית באמצעות שילוב בין מצלמת הוידאו, כלים בפסיכודרמה ומודל תפיסת האדם של אלפרד אדלר. בהובלת מטפלים ומנחי הורים מוסמכים.
אוכלוסיית יעד: הורים
כמות משתתפים מומלצת: 8-12
משך התוכנית: 4-12 מפגשים
אורך המפגש: 2 שעות אקדמיות
קוד משרד חינוך: 4696