סצנות מהחיים
תוכנית להעצמה רגשית וטיפול באמצעות יצירה קולנועית בקבוצה.
אור ירוק מהפיקוח
אנחנו יודעים שזמנכם יקר ולכן קיבלנו את כלל האישורים הנחוצים להפעלת התוכניות דרך משרד החינוך.




התלמידים יוצאים למסע בו הם מתגבשים מפרטים לצוות צילום שבוחן את סיפורי חייהם באמצעות עולם הקולנוע.
העצמה
רגשית
גיבוש
קבוצתי
העצמה
התנהלות ומודעות
חברתית
פיתוח
אומץ
שיתוף
פעולה
בטחון
עצמי
פיתוח
יצרתיות
עמידה מול
מצלמה
שנות פעילות
15
אזור גאוגרפי
כל הארץ או בזום
אוכלוסיית יעד
ילדים ובני נוער
המתכון הקסום
התלמידים נפגשים אחת לשבוע, ובהנחיית מטפל/ת מוסמכ/ת מספרים את אשר על ליבם והופכים את סיפורם האישיים לסרטונים. בתהליך הם רוכשים כלים לתקשורת בין אישית וליצירה קולנועית. התכנית מלווה על ידי קולנוען ומפוקחת על ידי מטפל/ת בכיר/ה צמוד/ה (סופרוויז׳ן).
- פיתוח קבוצת שייכות מגובשת, תומכת ומצליחה. המאמינה ביכולתה להתמודד עם אתגרים באמצעות שיתוף פעולה, יצירתיות ותרומה.
- שינוי נקודת המבט על התלמידים באמצעות שיתוף פעולה עם ההורים וצוות בית הספר מתחילת התוכנית.
- חיזוק והעצמת תחושת המסוגלות האישית והקבלה העצמית.
- פיתוח כלים להתמודדות עם אתגרים רגשיים וחברתיים.
- העלאת תחושת השייכות החברתית.
- יצירת מרחב בו המשתתפים פנויים ללמידה.
- מפגשים קבוצתיים שבועיים במסגרת סטינג קבוע, סביב תהליך של שיתוף סיפורים מהיום יום ויצירת סצנות מצולמות מהם: עיבוד הקונפליקט והסצנות, פיתוח הדמויות והדרמה, צילום, משחק מול מצלמה, הפעלה טכנית של הציוד וצפייה בצילומים.
- מפגשים חוויתיים לצוות החינוכי ולהורי התלמידים לחשיפה עשיית התלמידים ויצירת סרט מעודד ומחזק להם.
- התלמידים חושבים על עתידם ויוצרים סרטון ״חלומות לעתיד״.
- התלמידים רוכשים כלים לבניית קשר משמעותי ומאמצים דפוסי התנהגות חדשים.
- כל תלמיד בקבוצה מקבל במה לביטוי אישי .
- אירוע הקרנה אינטימי של תוצרי הפרויקט למשפחות ולצוות.
ילדים ונוער בעלי צרכים שונים: תלמידים עם מוגבלויות, לקויות למידה, קשיים לימודיים, קשיים רגשיים, וקשיים התנהגותיים.
שיטת סטוריפילמינג -שיטה המשלבת הבעה עצמית, משחק מול מצלמה,צילום וידאו ועבודת צוות בקבוצה הטרוגנית. תהליכים המלווים על ידי מנחה מקצועי ובו המשתתפים/ות יוצרים סיפור דרמטי ומצלמים אותו לסרט המחובר לעולמם. בתהליך היצירה המשתתפים 'מדלגים' על שלב כתיבת התסריט, שיננו ותהליכי ההפקה, הישר לצילומו של הסרט. זאת, על מנת להתמקד בהבעה העצמית ובתהליך הקבוצתי. כל משתתף יכול לקחת חלק בתהליך בצורות אקטיבית וחוויתית, על ידי התפקיד הקולנועי שהוא לוקח ביצירה. תפקיד התואם את יכולותיו, כוחותיו, חלומותיו ואישיותו.
תהליך נרטיבי – יצירת סצנות קולנועיות מייצרת מרחק אסתטי המאפשר למשתתפים להעיז ולשתף בתכנים רגישים סביב תהליך היצירה.
תהליך קבוצתי – השלבים הראשונים של יצירת קבוצה מביאים לבניית האמון ההדדי, הכלה, קבלה ושייכות. ההשתתפות נותנת ביטוי ומקום לכוחות המשתתפים, מזמנת להם לחוות את היצירתיות שבהם ותורמת לבריאות הנפשית.
תהליך מתועד – הנערים יוצרים סצנות, משתפים פעולה ופותרים קונפליקטים, כשהם מתועדים על ידי המצלמה. הם וקהילתם נחשפים לכוחות וליכולת שלהם.
פיתוח גמישות מחשבתית – ההשתתפות בתפקידים השונים מגדילה את היכולת להתמודד עם קשיים ומפתחת את אמונת התלמיד שביכולתו להתמודד בדרכים שונות.
מניעה – התהליך מזמן שיח מניעתי והפקת סצנות קולנועיות בנושא התנהגויות סיכון כמו אלימות, שימוש בחומרים מסוכנים וחרם.
- תעודות סיום
- 2 סרטים:
- סרטון הורים
- סרטון חלומות לעתיד
- כלל המפגשים מונחים על ידי מטפל או עו״ס או מנחה הורים או מנחה מעגלים מוסמך.
- התלמידים יתנסו בשיח רגשי במעגל סביב צפייה בסצנה מסרט ופיתוח של שפה רגשית חדשה.
- לקראת סיום התכנית הנערים יצרו סרטון בו הם ידברו על החלום שלהם לגבי הקהילה בה הם חיים.
- החומרים המצולמים נערכים באולפני עריכה מקצועיים.
- לקראת סיום התוכנית: הקרנה קהילתית של תוצרי הקבוצה.
- פיתוח יכולות של הבעה רגשית והקשבה
- צמצום נשירה, ונדליזם, אלימות והתמכרויות
- העצמת אומץ, אופטימיות, ואמונה להשתלב בחברה בדרך של שיתוף פעולה, יצירתיות ותרומה
- חיזוק הקשר בין התלמיד, משפחתו, הצוותים החינוכיים והקהילה
- העלאת המודעות של התלמידים להיותם חלק מקהילה ולחשיבות תרומתם לשינויים בקהילה, והעמקת חווית השייכות אליה
- חדר שקט, קבוע ללא הפרעות
- איש קשר מטעם המוסד החינוכי
- קבוצה של 5-12 משתתפים
- מקרן או טלוויזיה

להתחיל את הקסם שלך
טל. 03-9468646
פקס. 077-4704525
נייד. 052-4663347 | 054-9410590
info@vtci.co.il
משלוח מכתבים:
ת.ד. 51008 תל אביב- יפו, 6721913